Start verkoop laatste fase op 7 november: hier moet je op letten
16 oktober '24
Donderdag 7 november vanaf 15.00 uur start online de verkoop van de 48 woningen in De Blauwe Kreken fase 7. Om jou zo goed mogelijk voor te bereiden op het verkoopmoment leggen we de verkoop- en toewijzingsprocedure van dit plan nog even uit.
Online je voorkeuren doorgeven
Heb jij je aangemeld als belangstellende voor fase 7 door het achterlaten van NAW-gegevens bij je favoriete woningtype? Dan krijg je op donderdag 7 november omstreeks 15.00 uur een e-mail met het bericht dat de verkoop is gestart. Vanaf dat moment is inschrijven mogelijk en vind je alle verkoopdocumenten zoals de technische omschrijving, verkoopplattegronden en de mogelijkheden van meer- en minderwerk onder de downloads van jouw favoriete bouwnummer(s).
Neem op je gemak alles door, want het maakt niet uit hoe snel je inschrijft op de maximaal 5 bouwnummers. Het inschrijven doe je via jouw persoonlijke account. Heb je deze nog niet? Maak deze dan snel aan! Tijdens de inschrijfperiode kun je je voorkeuren wisselen, woningen uit je lijstje verwijderen of toevoegen. Deze wisselingen worden direct in ons systeem opgeslagen. Jouw inschrijving is persoonsgebonden en niet overdraagbaar.
Verkoopevenement
Heb je ondanks alle informatie op de website nog vragen? Geen probleem! Op maandag 11 november van 17.00 uur tot 18.30 uur organiseren wij een informatiebijeenkomst bij Van der Ende Racing Inn aan Nieuweweg 57K in Poeldijk. Hier kun je al jouw vragen stellen aan het verkoopteam.
Heb je nu al vragen? Neem dan gerust telefonisch contact op met Olsthoorn Makelaars (0174-706020). Uiteraard kunnen zij je ook meer vertellen over het gehele proces van toewijzing. Lees hieronder meer over de toewijzingsprocedure.
Agenda
Online start verkoop: donderdag 7 november 15.00 uur. Verkoopevenement op maandag 11 november van 17.00 tot 18.30 uur bij Van der Ende Racing Inn. Inschrijven kan tot vrijdag 15 november 12.00 uur.
Registratie bij gemeente Westland
Wanneer je geregistreerd staat in het gemeentelijke registratiesysteem voor nieuwbouw koopwoningen in Westland krijg je voorrang bij de toewijzing. Je kunt je registreren op de website van gemeente Westland. Hoe langer je staat ingeschreven, hoe meer kans je maakt om in aanmerking te komen voor een woning.
Let op! Wanneer je inschrijft voor een woning op de projectwebsite van BPD dient de hoofdinschrijver gelijk te zijn aan de inschrijving in het gemeentelijke woningzoekende bestand. Meer informatie over de toewijzingsprocedure vind je op de pagina 'toewijzing' of onderstaande button.
Toewijzing
De inschrijfperiode eindigt op vrijdag 15 november 12.00 uur. Uiterlijk woensdag 27 november 15.00 uur hoor je of je een woning toegewezen hebt gekregen. We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun eerste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers. Daarbij kijken wij naar de meest concrete kandidaten en hanteren wij onderstaande opeenvolgende criteria:
Hoe kom ik aan een financiële check?
Bij de toewijzing van de woningen is de rangvolgordelijst van de gemeente Westland het belangrijkste criterium. Maar als derde beoordelingscriterium geldt de financiële check. Onze tip: doe deze financiële check om jouw kans op een woning te vergroten. De financiële check geeft aan dat je weet wat je bij de bank kunt lenen.
Je kunt ons dit laten weten door - nadat de verkoop is gestart - een gewaarmerkte brief van je hypotheekverstrekker of financieel adviseur te uploaden in jouw Mijn Eigen Huis-account. Deze uploadmogelijkheid is beschikbaar zodra de verkoop is gestart en jij je voorkeuren doorgeeft. De gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na toewijzing vernietigen wij deze informatie.
Optie bevestigen
Als jij een woning krijgt toegewezen dan ontvang je een e-mail. Ook zie je de uitslag terug in jouw winkelwagentje in je persoonlijke account. Vervolgens heb je 48 uur de tijd om je optie te bevestigen of te annuleren in je account. Nadat je de optie hebt bevestigd bepaal jij vervolgens hoe je het aankoopproces wilt doorlopen. Dit kan via de makelaar of volledig online.
Heb je geen woning toegewezen gekregen? Dan krijg je daarvan ook bericht. Je ziet ook in jouw Mijn Eigen Huis-account dat je reserve-kandidaat bent. Als iemand afziet van de koop en jij bent de eerstvolgende reserve-kandidaat, dan nemen we direct contact met je op. Wij geven geen informatie over hoeveel reserve-kandidaten er zijn en op welke plek je staat.
Afspraak maken of online kopen
Heb je jouw optie geaccepteerd? Dan heb je de keuze om een afspraak te maken bij de makelaar of om direct online je woning te kopen. Wil je eerst een verkoopgesprek met de makelaar? Klik dan op de button 'afspraak maken' en kies een dag en een dagdeel. De makelaar neemt vervolgens contact met je op om een afspraak te maken.
Na dit verkoopgesprek kan je in je persoonlijke account aangeven of je overgaat tot aankoop van de woning of dat je de optie alsnog wilt annuleren. Wil je overgaan tot aankoop? Dan kan je er voor kiezen om de contracten online te tekenen door op de button 'online kopen' te klikken. Wil je liever bij de makelaar op kantoor je handtekening zetten? Klik dan op de button 'tekenafspraak'.
Vervolgens belt de makelaar je voor het maken van de tekenafspraak bij hun op kantoor. Kies je na het bevestigen van je optie meteen voor 'online kopen' dan ontvang je jouw koopcontract binnen 5 werkdagen via de mail en teken je vanaf de bank zonder tussenkomst van de makelaar. Je doet dit met IDIN (een dienst van de bank waarmee je je als consument bij andere organisaties vertrouwd en veilig kan identificeren).